tisdag 27 augusti 2013

Alkoholromantik

Vi var på inflyttningsfest i fredags och ingenting har känts som vanligt sedan dess. Systern och Towe blev kvar på min soffa till lördagen och åt pizza vid köksbordet medan jag hungrigt bara fick titta på. Fluffan och hans kompis bryggde öl och vi flickor gick till Bishops och jag drack EN glutenfri öl och de andra två eller tre och pratade strunt innan jag gick hem och sov. Glutenfri öl är tråkigt och trist, ska sluta envisas med att hälla i mig skiten.

På söndagen åkte syster och jag och badade. Tänk att vi bara kan ligga i solen i evigheter och göra ingenting, det är bättre än allt tv-tittande i världen. Måste flytta till ett varmt land där kvällarna spenderas i solen på en strand istället för i en tv-soffa. Badade även igår på min väg hem från jobbet. Trodde inte att det skulle vara möjligt, men solen var så varm och skön att jag inte kunde låta bli att svalka mig.

I övrigt är tristessen enorm och jag grubblar konstant på hur jag ska komma vidare. Men jag tror att svaret är att bara umgås så mycket som möjligt med de där människorna jag älskar och faktiskt inte ta till alkoholen. Kroppen är så mycket lugnare utan den.

1 kommentar:

Anna Siirtola sa...

Och vad som får själen varm utan soliga stränder är SYSTRAR! Att då ha tillgång till både sol och syster/systrar, ack ja, ack ja...