fredag 23 augusti 2013

Fredag

Under fredagsfikat på jobbet tuggade jag i mig två skivor av det glutenfria brödet jag bakat med ost och salami på. Pillade på en liten plastficka och fick ont i huvudet. Skickade bild till Fluffan där han försöker strypa en snubbe medan en galen katt flyger över. Jag har fått en ny plånbok av Fluffan som är ljuslila och luktar skinn och jag har haft den på skrivbordet hela dagen för att förstå att den är min och att jag har fått av den näst bästa mannen i hela världen. Till middag ska vi äta lax. Jag mår lite dåligt av tanken, men jag vet inte vilken fisk vi annars ska äta för vi äter alleles för lite fisk. Syster kommer på middag och sen blir det hattfest och jag har längtat efter denna dag i flera flera veckor, månader.

2 kommentarer:

Anders sa...

Jag rekommenderar torskrygg! Om den är färsk/tinad är det bara att sjuda i 5-6 min så är det klart sen. Man kan också låta den ligga täckt med kallt vatten och en hel del salt någon timme innan, då blir den lite fastare.

Limpy sa...

Tack Anders!