lördag 7 september 2013

De bra sakerna

Igår var det mycket på jobbet och mycket är ju bra för det får tiden att gå, men jag kände mig inte klar när jag gick hem klockan halv fem och det är inte bra för jag kommer att vara uppe i varv hela helgen och då är helgen meningslös.

Jag är uppstressad över Roller Derbyn också. Den 21 september är det match i Solnahallen igen och jag är förvirrad för jag vet inte vad min roll är längre och vad jag ska göra. Vad får jag göra? Får jag kasta ut frågor rakt ut i luften? Jag vill ju bara att det ska bli bra. Jag kan inte bara släppa taget, jag är inte sån.

Så jag vaknar klockan sex en lördagmorgon för i huvudet snurrar funderingar som jag ligger och tänker så mycket på att jag tror att det läcker ut genom öronen för plötsligt tittar Fluffan på mig vaket i sängen och säger: "Du väcks!"

Så jag tar mitt skrikande huvud till datorn och försöker att förstiktigt fråga i en Facebook-grupp om allt är under kontroll den där matchdagen och hoppas att någon ska svara och säga att världen inte hänger på mina axlar.

Ack, denna lögn. Så länge jag lever kommer världen att tynga ner mina axlar, mitt huvud, min kropp. Så länge jag håller mig nykter. Så länge jag inte bor i skogen och kan stänga verkligheten ute.

Men det finns botemedel. Att operera ut smuts ur huden i mitt ansikte får mig att glömma tid och rum. Såna där vita små fettknölar är fantastiska och pormaskar som säger svisch eller svosch när man klämmer på dem gör susen.

Idag ska vi på fest hos Fluffans syster och jag kommer dit med sårskorpor i ansiktet eftersom knappnålar är urusla som operationsinstrument.

Inga kommentarer: