tisdag 17 september 2013

Kräks

Alltså människor som kan prata inredning i timmar. Förlåt mig. "Det vill jag ha, det vill jag ha och det vill jag ha!" Jag mår illa. Inredning kan vara något av det mest meningslösa jag vet. Eller alltså det är väl klart att folk vill ha det fint hemma och trivas och så, men varför lägga ner all tid och möda på att ha ett snyggt hem för miljoner med specialdesignade möbler? Det är så, så.. jag vet inte.. Ytligt? Om man är ett rövhål till människa kanske man borde fokusera på att bli en bra person istället för att ha ett hem som ser ut som att det är hämtat ur en inredningstidning. Eller? Jag vet inte varför jag blir så provocerad av ordet inredning. Jag ska fundera på saken. Återkommer kanske.

 

2 kommentarer:

Johanna | Tillvaron.se sa...

Ooops sorry, jag lär vara någon form av hatobjekt just nu. Det enda jag tänker på typ... Men det är ju en form av hobby, ett sätt att få ut lite kreativitet ur kroppen för en som inte på något sätt kan måla eller spela ett instrument. Typ så.

Limpy sa...

Haha! Men ååå.. Alla är ju typ intresserade av inredning. Jag är ju också det på något jävla sätt. Men ändå.. så.. så.. onödigt. (Kanske är jag mest irriterad på personer som vill veta vad andra personer har för smak och ska tipsa dem. Inredning är ju lite som kläder, det skapas ur ens personlighet. Eller nåt.) Jag tänkte inte alls på dig Johanna.