lördag 28 september 2013

Lördag

Fluffan har syltat rödlök och ska nu lägga in citroner, vet inte vad som flugit i honom. Jag har broderat mig till ont i ryggen och mina fötter gör ont eftersom jag inte har tränat något på flera dagar.

I veckan som kommer planerar vi att beställa badkar och jag ska införskaffa träningskort så att fötterna blir glada.

Lämnade in min kappa på lagning hos en liten farbror i Sumpan som hade Olof Palme och Anna Lindh på väggen. Jag skulle kunna få en ny kappa för pengarna han ska laga den för, men jag vill inte ha någon annan kappa.

Sumpan har fått nya butiker, jag har smakat på honung och köpt en massa saker att smörja min torra kropp med.

Jag ska äta tacos både idag och imorgon. Imorgon blir det veganska tacos. Idag blir det älgtacos med syltad rödlök.

Jag skulle nog behöva komma bort från hemmet lite mer idag, men jag tar det imorgon, det blir så mycket billigare att sitta hemma och brodera än att åka in till stan och bli full som en kastrull.

Inga kommentarer: