lördag 14 september 2013

Med andan i halsen liksom

Syster och jag är påväg till Oslo. Syster är reserv i Bstrd's match mot Oslo, jag är hejarklack och merch-försäljare.

Igår hade jag en av de vidrigaste dagarna i mitt liv där jag var tvungen att dricka vin för att lugna ner mig. Jag som brukar hävda att jag är bra på att hantera stress måste kanske tänka om. Men kanske är det lite för mycket nu. Jag har knappt varit hemma något i veckan. Jag har aldrig varit i Oslo, men jag vet ingenting om var jag ska vara eller när, jag har inte hunnit ta reda på det. Jag har inte hunnit le.

Fluffan fick sitt lila bälte igår, och helt plötsligt blev det solklart varför han varit så stingslig den senaste veckan/veckorna. Han har såklart inte berättat för någon och igår när jag fick en bild på något som i mina ögon väldigt mycket bara såg ut som ett nytt blått bälte och besvarade det med ett "Fint!", blev han märkbart upprörd. Så jag cyklade snabbt som tusan hem från Hägerstensåsen och kramade min fantastiska man. Det var den skönaste kram jag fått/tagit på mycket länge.

Inga kommentarer: