onsdag 16 oktober 2013

Har du startat om telefonen?

Fluffan är min bästa helpdesk och jag älskar att han kan lösa sånt som jag inte orkar lösa. När han frågar om jag har testat att starta om hans gamla mobiltelefon som jag nu kanske ska ärva så älskar jag honom innerligt. Att jag älskar honom innerligt är egentligen ganska så vanligt, men jag älskar väldigt mycket hans vilja att lösa problem.

Jag är hemma och sjuk. Idag är jag inte så väldans sjuk. Jag vet inte vad jag har för sjukdom, misstänker magkatarr eller cancer. Jag mår illa och har ont i magen efter att jag har ätit. Jag har ätit Omeprazol och det kanske hjälper. Igår åt jag även köttbullar och potatismos med lingonsylt jättesakta när jag tittade på Leif GW Persson på teven.

Det gör ont i magen när jag tänker på att gå och handla eller när jag tänker på att diska. Jag tror att det är alla måsten som har gett mig ont i magen. Jag undrar om det här gör mig till en oerhört klen person.

Jag skulle egentligen på möte idag, ett sånt där som handlar om Roller Derby, och imorgon skulle jag egentligen till Fryshuset, men jag funderar på att bara sitta hemma och göra sånt jag mycket hellre vill som inte ger ont i magen. Tugga på naglarna och spela spel på telefonen. Jag vill ju egentligen gå på möten och åka till Fryshuset, men kollektivtrafiken vill jag inte veta av. Den ger mig ont i magen. Människorna ger mig ont i magen.

Jag ska åka till Stavanger på fredag. Jag ska prata om livet med Anna och kanske klappa något får eller två. Det blir fint. Anna är fin. 

1 kommentar:

Anna Siirtola sa...

Den "riktiga relationens" tid

Det är typ det jag saknar mest; den egna heldesken. En massa annat viktigt fattades mig redan då...