fredag 11 oktober 2013

Lyckliga gatan

I det stora hela så är jag inte så bloggbenägen just nu för jag är för det mesta ganska fånigt lycklig hela tiden och sånt kan ju vara provocerande. Som när vi fick veta våra nya löner och alla såklart är missnöjda, jag vet inte om de är missnöjda för att de inte känner sig uppskattade eller för att de bara vill ha mer pengar att köpa inredningsartiklar för, jag blir såklart inte heller helt nöjd, men det är inte för att jag vill ha pengarna, jag vill bara känna att jag är lika högt värderad som de andra, jag skiter fullständigt i pengar för jag har ju redan hur mycket broderingsgarn som helst, ett badkar, världens snyggaste kille och en skitfin lägenhet. Så jag går omkring och ler hela dagen ändå och längtar hem till mitt broderi.

Jag känner också att jag blir ganska provocerande när jag är såhär lycklig, jag känner liksom att jag kan få bete mig lite som jag vill eftersom jag ändå har allt jag kan önska mig. Det är farligt. Dessutom kan jag ju inte bara blogga om Fluffan hela tiden.

I morse låg Fluffan i badet och tittade på kaninbilder på sin telefon och så skulle han visa mig en bild och jag sa vilken fin trots att jag inte såg kaninen utan bara allt annat där i bakgrunden, bakom kaninbilden, allt det nakna i badet.

Jag läser den där Nextopia-boken och tänker på att min nöjdhetslinje just nu stämmer så himla bra överens med den när man gifter sig. Först ser man fram emot bröllopet en massa och då går kurvan uppför och når en topp vid själva bröllopet. Sen efter bröllopet så går den liksom ner för man har ju inte längre något bröllop att se fram emot och når botten och så stiger den sakta sakta uppåt tills den överstiger toppen man var på när man gifte sig. Tänker att det kan vara lite samma sak som att flytta ihop med någon. Lite som blodsockret när man äter en Snickers. Typ. Ni får helt enkelt läsa boken. Om ni vill. Jag ääälskar grafer.

2 kommentarer:

Anna Siirtola sa...

Lyckliga gatan är den bästa gatan!

Anna Siirtola sa...

Lyckliga gatan är den bästa gatan!