måndag 21 oktober 2013

Stavanger

Grubbleriernas helg i Stavanger. Jag vet inte om det var bra eller dåligt. Att vara hos Anna och prata var såklart skönt, någon som förstår som mig och som jag förstår och som tänker samma lika om allt. Någon som vill gå i leksaksaffärer med mig och som har en asdålig mage och ett vilset liv. Och Stavanger var fint, det luktade hav och koskit på samma gång. Men grubblandet, var det verkligen bra?

Jag mådde bra innan helgen för jag slutat grubbla, jag blir inte lycklig av grubblandet, jag tränger undan det och fokuserar på annat för att överleva, för att känna mig glad och lycklig. Jag vet inte vad som är rätt eller fel. Jag känner att jag måset sluta grubblandet för min egen skull, för att inte fly igen, för att inte misslyckas, för att inte känna mig misslyckad. Jag tänker fejka trygghet tills jag själv tror på den. Det får vara så, jag tror inte att det finns något annat sätt.

Anna min Anna är fem år yngre än mig så jag tror att hon har goda förutsättningar att ha kommit längre än jag när hon är 31. Jag undrar så var jag är i livet om fem år. Jag hoppas att det om fem år inte längre finns saker att grubbla över.

Så, idag blir det fest på Annedalsvägen 71. Dans och sång och pepp för humöret måste upp ur den grop det trillade ner i igår när jag kom hem. Det låter osunt, jag hör det själv, men just nu vet jag inget annat sätt.

1 kommentar:

Vivi sa...

Kämpa, jag tror på dig!