fredag 11 oktober 2013

Vetenskaplig undersökning osv

Ni vet den här skitdåliga cykeln jag har, den som jag använder för att cykla till och från pendeln, den skitdåliga cykeln är extra dålig när jag har tighta jeans. Speciellt skitdålig är den i de här svarta jeansen som Fluffan gett mig som jag får extra platt röv i och när jag cyklar får jag typ blodstopp i benen så att det liksom inte finns någon kraft alls och så hoppar kedjan hela tiden och det lutar pyttepyttelite uppför hela vägen till pendeln i Sumpan. Då vill jag bara slänga cykeln i diket och skrika SKITCYKEL!, men det gör jag inte, jag trampar vidare i en evighet till. Tramp, hopp, tramp, hopp.

Jag har hursomhelst hittat en potentiell köpare till skitcykeln. Jag ska få Nina att köpa den och eftersom hon är lastbilschaufför och studerade ett tag till någon sorts lastbilsmekaniker så kan hon säkert laga den där eländiga cykeln. Säääkert!

Sen ska jag köpa mig en ny cykel som säkert kommer att bli snodd vid pendeln. Förra veckan struntade jag i att låsa skitcykeln två gånger, men den blev ändå inte snodd trots att den har en fin ringklocka som ser ut som en nyckelpiga. Eller ena gången trodde jag att jag hade låst, men då hade jag bara dragit den där låsslangen genom bakhjulet och inte tryckt i ihop den ordentligt så den bara låg där som en död orm när jag kom efter jobbet för att cykla hem. Andra gången så hade jag helt enkelt bara struntat i den där låsslangen, den låg i cykelkorgen och såg oskyldig ut när jag skulle cykla hem, mitt undermedvetna kunde inte bry sig mindre om att låsa den.

Cykelkorgen är förresten också trasig och punkterar alltid alla påsar när jag handlar så de blir värdelösa att använda som soppåsar.

Inga kommentarer: