lördag 11 januari 2014

Avfrostning av frys

Som jag har väntat på minusgrader och snö så att jag kan frosta av vår frys. Idag ska det få ske. Jag hoppas också att avfrostningen innebär att jag kan umgås på internet hela dagen, alltså för jag måste ju vara hemma hela dagen. Har längtat så mycket efter internet på sista tiden, men eftersom jag längtar lika mycket efter broderandet så får internet stryka på foten.

Jag har jobbat mer än 40 timmar denna fyradagars vecka och jag förstår att en del människor har det så hela tiden, men jag är verkligen inte van. Inom vården var det ju en sak, men då jobbade jag ju nätter och det var liksom inte full fart hela tiden för jag kan vara människa, göra mänskliga saker som att ta hand om andra. Nu är jag robot. Exceldokument efter exceldokument efter mailmerge och tusen olika banker och hur många banker finns det i världen egentligen? Klistra ihop tusen kuvert, vika, stämpla, scanna, pilla ut häfklamrar, mailen rasar in. Och då tycker jag att jag har det ganska lugnt jämfört med många utav mina kollegor. De har gigantiska posthögar, min är pytteliten. De har dessutom barn därhemma så jag tänker inte klaga, jag ska hjälpa dem när jag är klar med mitt om jag inte är ute hos kund då. För jag ska ut till kund också, det ska inte de. Det är kul och inspirerande med massor av jobb så jag får passa på att njuta för om två månader går allt tillbaka till det normala lunket. Till det där lunket som gör att det är svårt att få tiden att gå.

Idag ska vi gå på Bonbon och äta för att fira att jag har fyllt år, annars tänker jag inte göra så mycket mer idag. Hänga omkring i det trasiga nattlinnet och så.

Inga kommentarer: