lördag 4 januari 2014

Välkommen till år 2014

Jag har hemmalördag och Fluffan är på dejt med en annan tjej. Bara han kommer hem sen så är jag nöjd. Mig veterligen har han inte haft några dejter med andra tjejer under de senaste två åren så det får gå för den här gången.

Jag längtar tillbaka till jobbet för jag är trött på att spela Plants vs. zombies och inga andra spel tycks roa mig på samma sätt just nu. Jag är även trött på alkohol och osunda matvanor som gör mig pruttig och trött. Pruttandet har det dock blivit mindre utav sedan det hände en liten olycka på köksgolvet innan jul. Jag känner inte riktigt att jag vill gå närmare in på det, men jag kan säga att det var otroligt förnedrande och fick mig att tappa allt förtroene för min nedersta kroppsöppning. Bra kropp en har fått.

Jag funderar lite på hur jag ska få det här nya året att bli lite bättre än det förra. Jag tänker mig att våren kommer att bli fantastisk och att alla människor kommer att gå bananas efter den här skitvintern. Det är dock ett tag till dess. Jag är anmäld till en Kortvasa och fantiserar om att spöa Ronda Rousey genom att bryta av hennes arm innan jag dör så jag lär träna kampsport utav bara helvete.

Jag kommer förmodligen inte att skaffa några barn i år heller och jag kommer göra allt som står i min makt för att jag ska slippa flytta i år. Fluffan är taggad, men jag har kommit fram till att jag älskar vår lägenhet.

Jag anar att 2014 annars kommer att likna 2013 ganska mycket. Jag kommer att ha träningsångest, anse mig ha alldeles för lite sex, tycka att Fluffan är vackrast, cykla en massa och tycka att jobbet är ett jobb och att det inte behöver vara så mycket mer. Jag har inga nyårslöften, men om det är något jag vill lova mig själv så är det att sluta tycka att jag är en dålig vän eller dotter som inte hälsar på de jag tycker om tillräckligt ofta. Det hjälper liksom inte att gå omkring och tycka att jag är dålig. Det går inte att göra så mycket åt det där när en inte är gjord av pengar. Jag kommer aldrig att bli gjord av pengar, men jag finns här för den som behöver mig och frimärken har jag alltid råd med.


Inga kommentarer: