torsdag 6 februari 2014

Kvällens tips

Sådärja, då har jag åkt skidor fem kilometer på Solvalla. Lite besviken över att inga travhästar samtidigt galopperade runt, travade runt kanske jag ska säga. Ganska äcklig snö, men det gick bra ändå. Gratis för kvinnor på torsdagar är det. Fluffan känner sig diskriminerad. Jag förstår honom. Samtidigt så är det ganska skönt att det bara är kvinns där. Tjejskidåkning. Tjejthaiboxning. En man hade smitit in, eller kanske var det en hen. Jag försöker få Fluffan att bara släppa ut håret och följa med. Men det känns jobbigt att hålla på och göra sig till besvär. Livet är orättvist både för män och kvinnor i dagens samhälle. Mest för kvinnor. Som vanligt, så något göttigt ska vi väl ha.

Jag blev svettig och var långsammast som vanligt. Sämst. Alltid sämst. Det är liksom min grej att vara dålig. Finns det fler som jag eller är jag verkligen sämst? Det gör inte så mycket. Undrar lite bara varför Fluffan är tillsammans med nån som är så kass på idrott. Jag är bra på att diska, onanera och äta chips. Det kanske inte behöver vara så mycket mer. Jag har väl fel inställning liksom, vet inte hur jag ändrar på den. Jag har alltid varit dålig på idrott, men jag har ett vg från gymnasiet som jag förtjänar för jag är en hejjare på att peppa andra när det väl kommer till kritan.

Tror det är kroppen det är fel på. Eller kopplingen mellan kroppen och hjärnan.

Men det var kul att åka skidor ändå. I helgen blir det mer skidåkning. I Leksand. Två veckor kvar till Kortvasan. 

4 kommentarer:

Katrin sa...

Det är konstigt. För det har aldrig varit så jag sett dig. Som sämst. Snarare som Snäll. Storögd. och cool.

Limpy sa...

Tack Katrin, jag ska fundera lite mer på det här.

campsiteowner sa...

Vadå får inte killar åka skidor på torsdagar? fyfan vad orättvist

Limpy sa...

Jag vet jag vet. Det är mycket som är orättvist campsiteowner.