onsdag 26 februari 2014

När kroppen behagar behandla mig som skit

Idag var jag till en läkare för att kolla så att det inte är något större fel på mig. Jag har varit hemma tisdag och onsdag för magen fortsätter att inte vilja behålla det jag äter och dricker. Läkaren konstaterade det jag anat i en vecka, att det är oron som gör att mina tarmar arbeter alldeles för fort. Så medicin fick jag som ska tröga till det i magen och så lämnade jag lite blod och fick åka hem. Men Fluffan hörde av sig och ville äta lunch och jag tänkte att jag testar väl då, nu när jag vet att jag förmodligen inte är döende utan bara orolig så testade jag att äta lunch i lugn och ro på Akkurat med min bästa människa. Det var så harmoniskt och tryggt och jag har hittills fått behålla maten trots att magen gör ont och tjuter lite ibland. Tänker att jag ska försöka åka till jobbet imorgon, vet dock inte riktigt hur jag ska göra med maten och hur det går att hålla stress och oro på behagligt avstånd, men jag får testa helt enkelt.

På lördag ska jag vara Bout Manager i Solnahallen som vanligt och även det är jag lite orolig för, men det brukar vara mycket som är roligt med det så förhoppningsvis får det kroppen att bli glad. Hoppas. 

Inga kommentarer: