måndag 3 mars 2014

Blåbärsdieten

Idag har jag äntligen förstått att jag måste ge upp det här med att försöka äta vanlig mat, idag börjar blåbärsdieten som kommer att firas med fiskbullar så småningom.

Var hos min nya gynläkare på en privatmottagning i morse och hon hittade ingen 5 kilos cysta i min mage. Längtar tillbaka till gamla hederliga SÖS. Det är säkert bara inbillning, men jag tyckte att det kändes som hon den nya läkaren såg ner på mig på deras tjusiga lilla mottagning med kortläsare på skrivbordet. Min gamla gulliga läkare som var världens mest mänskliga och hennes gulliga barnmorska som alltid hälsade till mig när hon inte kunde vara med under mina undersökningar. Och det skulle liksom vara personligt på den där mottagningen och man skulle bara säga vem man skulle till när man kom in istället för att lämna fram sin legitimation som jag brukar göra på alla andra mottagningar och jag kom inte ihåg vad läkaren hette och var tvungen att säga att jag skulle till GYN-LÄKAREN, medan jag misstänkte att de två gubbarna som satt bakom ryggen på mig i väntrummet med varsin Se&hör spetsade sina öron. Och jag brukar ju inte bry mig så mycket, men jag är hungrig jämt och trött och orkar inte med saker som inte är som vanligt. Ville slå F igår när han prompt skulle sitta och knapra på nötter medan vi skulle se på True Detective. Blev så trött att jag istället somnade. Det gjorde tydligen F också.

2 kommentarer:

T sa...

Åh jag har hittat hit........har tappat din blogg och nu är den återfunnen!
Puss

Limpy sa...

Välkommen tillbaka! Puss!