lördag 29 mars 2014

En motaktion

Jag rev inte ner några klistermärken idag, men jag erkänner att jag gjorde det igår. Jag pratade med två personer idag som också sa sig känna sig exkluderade av klistermärkena och jag antar att det väl kanske är lite meningen, men det känns inte som att det lockar in några nya fans. Hursomhelst pyntade jag några av klistermärkena och eftersom jag fick tag på flyers inför kommande rollerderby-event så kunde jag tejpa upp några såna där klistermärkeskriget pågår som allra bäst.

Var på junior-träningen under dagen och det var härligt att hänga med kidsen och klättra lite i rep.

2 kommentarer:

Björn sa...

Hej igen!
Kolla gärna in lite mer om kampanjen på adressen jag länkar nedan. Kampnajen handlar inte om att exkludera. Då har man helt missförstått. Det handlar om att inkludera. Vi är AIK. Det är vi. Vi är inte ni (de andra allsvenska lagen). Tar man illa upp av detta så är det för att man inte har förstått.

Vet inte om jag är mästrande nu igen, men jag känner ett visst behov av att försvara AIK. Kampanjen är gjord med väldigt mycket glimten i ögat för att reta gallfeber på de klubbar som inte är AIK.

Limpy sa...

Vi är nog många som inte förstår är jag rädd och det är nog bara de som redan håller på AIK som läser mer om kampanjen. Eller jag tror att de flesta förstår att det handlar om att AIK inte är de andra allsvenska lagen, men i det klimat som råder just nu med främlingsfientlighet och rasism tror jag att det hela landar fel.