fredag 18 april 2014

Påskfireri

Avslutade kvällen genom att springa genom byn med syster och skrikskratta åt paddorna som också envisades med att vara ute på kvällspromenad. Jag var helt svettig när vi kom hem. Annat var det under mindfulness promenaden vid hade under eftermiddagen nere vid bäcken i Paradiset. Ja, det heter faktiskt Paradiset. Paradiset ligger alltså i Heden, Leksand om någon springer omkring och letar efter det.

Matildan var här några timmar på dagen och satt i köket och pratade, jag hade plockat med mig hennes dator från stan så jag fick både vinare och påskägg som tack. Det lönar sig att vara dumsnäll ibland.

Är orolig inför imorgon då det är bout i Visättrahallen, försöker verkligen att inte bry mig om det för jag har ju påsklov minsann, men det blir en asfet match så skulle någon råka vara i krokarna tycker jag att ni ska ta er dit. Jag förstår ju att de som ska spela är nervösa, jag är nervös, och eftersom det är världens nionde bästa lag som kommer för att möta Stockholm Allstars så känns det så himla viktigt att det blir ett skitbra bout för alla. Har vi verkligen ordnat allt? Jag har inte riktigt varit mig själv sedan högsäsongen på jobbet, känner mig fortfarande ganska luddig i hjärnan, liksom lite rädd för att bli överhettad och krascha hela tiden så jag går inte på maxfart som jag brukar och det gör att jag inte har full koll eller agerar helt transparent som jag annars alltid försöker göra. Som tur är hänger inte allt på mig, vi har ett asbra gäng som styr med hemmamatcherna så jag är säker på att allt kommer att gå fint. Syster och jag ska kolla på streamen, jag längtar. Får hjälp med streaming av värsta proffsstreamar-teamet. Tack för det! Är oerhört tacksam över att få vara en del av det här, i juli ska jag ner till Borås och volontära på SM, det blir också superroligt. Ah, mycket roligt finns det att se fram emot.

Inga kommentarer: