tisdag 6 maj 2014

Jag vill inte rekommendera cykelreparatören på Fredsgatan i Sumpan

Det var som så att när jag tog fram cykeln efter vintern så hade jag problem med att få i luft i framhjulet, jag misstänkte att det inte var några större fel utan bara en liten slang som knölat till sig, men av ren lathet så gick jag till cykelreparatören på Fredsgatan som rättade till det, skrattade åt mig och sa: "Du kanske är bra på att laga mat istället." Därefter klämde han på mina växlar och påpekade att de borde bytas och att han kunde göra det för sjutusenmiljarder(överdriver, men han sa en himla massa pengar), varpå jag svarade att jag skulle fundera på saken och återkomma om jag kände att det behövdes. MEN JAG TÄNKER VÄL INTE ALLS GÅ TILLBAKA. JAG TÄNKER ALDRIG GÅ TILLBAKA. Så nu, varje gång det rasslar till i växlarna när jag cyklar så tänker jag på att jag borde sagt till cykelreparatören att jag inte alls tänker komma tillbaka, aldrig någonsin tänker jag komma tillbaka, för om jag ska gå till en cykelrepartör, så tänker jag gå till någon som är trevlig. Jag minns att han var otrevlig sist jag var där också, men jag tänkte liksom att han skulle få en chans till. Ska hitta en ny asbra cykelreparatör som är gullig och så ska hen kanske få byta ut växlarna för sjutusenmiljarder. Kanske.

Inga kommentarer: