onsdag 18 juni 2014

Fun, fun, fun

Inte nog med att lördagen var fin, söndagen fortsatte på samma sätt. Fluffan och jag åkte och tittade på ett gulligt hus som praktiskt nog låg i Farsta så jag hann till Farstahallen i tid för att prova på rollerderby för tredje gången i mitt liv. Jag hade kanske inte behövt vara med, men det var skönt ändå att skejta lite inomhus i lugnt tempo och inse att jag är lugnare i huvudet. Fötterna värker, men jag ger det tid så att det går över efter ett tag. Kände mig ganska cool. Passade på att spontankrama Swede och förundras över hur tjejerna som började för ett år sedan har förändrats, hur glada och trygga de har blivit.

Igår var jag på fighting fit och kände mig märkligt nog väldigt stark. Har ju inte tränat på länge och har haft slem i luftvägarna i mer än en vecka, men ändå kändes kroppen nästan outtröttlig. Vill som vanligt slåss mer. Vill slåss varje dag. Så planen kanske får bli att slåss alla dagar när jag inte åker rullskridskor, frågan är bara var.

På jobbet har vi nu börjat intervjua folk som ska få börja till hösten, jag var med på två intervjuer igår och det är ju fantastiskt spännande att träffa nya människor som jag kanske ska få jobba med så småningom.

Inga kommentarer: