torsdag 10 juli 2014

Döda, döda, dö-ö-da!

Jag kom cyklande längs Karlbergskanalen och plingade på de tre unga männen som sakta rörde sig längre fram på cykelbanan. När jag kom i jämnhöjd med dem hade de inte flyttat sig något alls trots att jag såg att de hört mig så jag cyklade en liten bit ut i gräset på kanten där det uppenbarade sig en grå luden klump som jag cyklade rakt över medan jag tänkte DUVA! Något knakade till, jag utbrast ett förvånat OJ och de unga männen började skratta och skrika "Du cyklade över den!" medan duvan i ett moln av fjädrar flög ut över kanalen. Hade inte männen varit där hade jag undersökt var den tog vägen, men jag hade ingen lust att stanna och prata med dem. Jag hoppas att den dog. Den lät som den gjorde sig ganska illa, och lidande är något jag inte önskar en stackars duva.

Inga kommentarer: