lördag 5 juli 2014

Känna att jag lever

Nästa år hålls SM-veckan i Sundsvall har jag hört. Om detta är sant ska jag så snart som möjligt boka tåg och hotell dit. Vi åkte bil till Borås igår och jag lyckades med att inte bli åksjuk, men ändå, vill läsa och greja med saker liksom. I natt har det sovits i klassrum. Vridit och vänt. Jag ser 15 år äldre ut än igår och luktar som en sur gammal disktrasa. Är ofantligt glad över att jag ska få bo på hotell med frukostbuffe natten som kommer, sen hoppas jag på att få plats i bilen som går hemåt imorgon kväll så jag slipper stanna till måndag.

Igår när vi kom kröp vi omkring på golvet och tejpade bana. Jag har aldrig tejpat bana förut så det kändes lite nervöst att påbörja tejpningskarriären med att tejpa SM-banan, men ingen verkade ha några invändningar. Sen började spelare från olika lag droppa in för att testa golvet, så himla mäktigt. Idag börjar allt det roliga, men först ska vi till ishallen och duscha och få i oss någon sorts frukost.

Inga kommentarer: