måndag 28 juli 2014

Kanske inte för all framtid

Har tänkt på hur ointressant jag tycker att det här forumet blivit för mig. Förmodligen beror det på att jag tycker andra saker är lite roligare. Det är roligare att åka rullskridskor. Faktiskt. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga. Men jag håller den här möjligheten öppen, för annars anar jag att jag kommer att ångra mig.

Syster och jag rullade i två timmar igår. Första timmen kändes det som att jag glömt allt under de två veckor jag inte haft hjul under fötterna, sen kom allt tillbaka. Kroppen fattade vad som krävdes av den och gjorde som jag ville. Så skönt att det börjar ge sig. Nu måste jag bara börja få upp farten också. Sen tar vi det där med att åka baklänges och allt vad det är.

Annars är det mest semester. En väldigt lugn och fin sådan. Det hägrar sjukdom i familjen igen och det gör att det vilar en ständig oro över allting. Oro och värme gör att jag sover mer än någonsin. Oron gör att allting görs med försiktighet, kramar och kärlek.

Vi ska kanske ut och segla imorgon, bara F och jag. Får se om vi överlever. Jag som tjatat så om att få segla, så när det äntligen blir dags blir jag orolig för de begränsade toalettmöjligheter som finns på en segelbåt. Tvi för de här oroliga tarmarna.

1 kommentar:

T sa...

Nu blir jag orolig igen? Är det mammi? Kram