fredag 4 juli 2014

Ketos?

Igår tror jag att jag lyckades uppnå den där magiska ketosen som jag varje dag strävar efter. Drack smörkaffe till frukost och små ägg och ostpajer till lunch och var pigg och glad hela dagen. Avskyr de där extrema dipparna jag alltid har på eftermiddagarna och den eviga hungern. Så skönt att upptäcka att det verkligen funkar, det är så jag måste äta för att fungera bra på jobbet. Extra viktigt under högsäsong såklart.

Efter jobbet gick jag raka vägen till The Local i Sumpan och åt en Skagen och drack öl. Sockret tjongade upp i huvudet så hårt att jag trodde att jag skulle svimma. Brödet smakade som sockerkaka och ölen gjorde mig yr efter två klunkar. Jag vet att jag låter helt fixerad, men jag är så fascinerad över hur kroppen kan reagera så kraftigt på vanlig mat.

Idag åker jag till Borås och SM. Så mycket pepp. Jag känner mig nästan överpeppad, liksom matt innan helgen ens börjat. Vi får se hur det hela går.

Nästa vecka är sista veckan innan semestern. Tveksamt är om det blir någon avslappnad semester. Har aldrig haft så mycket att göra någon sommar så jag misstänker att det kommer att bli minst ett samtal med chefen under semestern och det kommer inte att förvåna mig om jag kommer att behöva öppna jobbdatorn ett par gånger. Inte helt ok, men vi är extremt underbemannade och säger aldrig nej. Jag tar det här nu, den här sommaren, i framtiden kommer allt förmodligen att fungera bättre. Till hösten kommer vi att få sju nya medarbetare att leka med, det blir som ett helt nytt jobb.

Inga kommentarer: