torsdag 18 september 2014

Hej lilla träningsdagboken!

Jag har väl inte tränat så himla mycket den här veckan. Cyklat två gånger till jobbet och så åkte jag rullskridskor i garaget i tio minuter igår och det liksom kändes ganska bra trots att det bara var tio minuter.

Idag var hälften av min arbetsgrupp på yoga på plan 15 på jobbet och det var svettigare än vad det brukar vara, men det kändes bra. Det är bara fötterna som gör så ont att jag ibland måste ta en paus och skaka dem. När jag kom hem åkte rullskridskorna på och jag hängde lite i lägenheten och gick sen ner i garaget en stund och det kändes även bra idag. Jag har liksom börjat tänka att det är kul. Inte att jag åker för att jag måste klara något sorts test, utan att jag åker för att det är kul. Och bara genom att jag ändrar den lilla inställningen så blir det ju genast kul.

Det blev liksom för mycket där någonstans i helgen, men i tisdags pratade jag av mig med min kollega och sen kändes allt helt plötsligt mycket bättre. Jag tänker köra på, men är det något som inte känns kul så tänker jag inte ta i det.

Nästa vecka är det konferens med jobbet och med rollerderbyn och däremellan ska jag träffa min coach.

Det bästa just nu är att jag har fått sju nya kollegor och de är så himla mysiga. Det är ashärligt att få träffa skitbra brudar på jobbet varje dag. Igår satt tre av dem och trängdes bakom min rygg och tittade på när jag jobbade och jag började fantisera om att vi skulle börja fläta varandras hår och berätta om hur dumma alla killar alltid kommer att vara. Får se vad som händer på konferensen nästa vecka. Lekar och vin finns åtminstone på schemat.

Inga kommentarer: