onsdag 10 september 2014

Vad gör det om hundra år

Jag tränar inget den här veckan. Jag vandrar i ett töcken och funderar mycket på vad jag ska göra med livet. Funderade på om jag kanske ska bli lärare, men sen så ångrade mig eftersom det här med att ha sju nya kollegor på jobbet fullkomligt suger musten ur mig. Tänk att ha en klass på typ 30 elever att hjälpa hela tiden, vilken pärs. Men kanske kul.

Får jag fantisera helt fritt vill jag mest skriva brev och skicka paket till folk. Det kanske är lite för tidigt att börja med nu vid 32 års ålder, men lite längre fram. Jag tänker alltså att det liksom ska vara mitt jobb. Eller att jag inte ska ha så mycket till jobb utan mest försörja mig på att tradera lite saker och leva på avkastningen från premieobligationer eller nåt sånt. Det verkar snällt.

Jag funderar på om jag måste skaffa mig barn på något vänster eller bara bli kompis med en massa kids. Det värsta som kan hända är ensamheten. Jag blir inte riktigt klok på mina tankar just nu, kanske är jag för trött för att tänka. Kanske borde jag bara resa bort och fundera på vad jag ska göra med mig själv.

Inga kommentarer: