tisdag 28 oktober 2014

Briljerar

Alltför ofta känner jag mig mest som en grå deg. På sista tiden tycker jag att jag känner hur rumpan plattas till när jag sitter på jobbet, jag tycker att lederna värken och synen blivit sämre, jag luktar illa och tycker att de flesta arbetsuppgifter och fritidsuppgifter är trökiga. Men idag vill jag berätta om det som faktiskt var bra.

- Jag skickade viktiga mail till New York på engelska och en person svarade och hade faktiskt förstått vad det var jag sökte.
- Jag skickade viktiga mail till Oslo och fick smileys tillbaka och mail på norska som jag svarade på på svenska och det var finemang och fantastiskt på något sätt.
- Jag mailade med någon som hette Krystal i Los Angeles och hon förstod mig.
- Jag gick ner i cafét och köpte ägg och pratade med en gammal kollega som faktiskt lät glad över att få prata med mig.
- Jag var hos Jo och pratade om negative self-talk och efter dagens boost av språksjälvförtroendet så var det inte några problem alls att förklara för Jo helt och hållet på engelska vad jag tänkte på.
- Jag tränade. Och svettades. Och var stark. Jag är stark. Och ganska pedagogisk, för jag fick köra med en ny tjej och det gick bra. Älskar att slåss.

Inga kommentarer: