söndag 9 november 2014

Alien

Så gjorde jag precis som jag sagt och inaktiverade Facebook igår efter att jag kom hem från Solnahallen där Stockholm Allstars spöade London Brawl Saints och BSTRDs spöade München.

Fluffy-mamman och min kollega Bajen-Malin följde med mig till Solnahallen och jag vet inte hur kul de egentligen tyckte att det var, de var kanske mest där för min skull och jag var väldigt glad för det. För oj så ensam jag hade känt mig annars. Trots alla de där derby-människorna som jag vet namnet på allihop så kände jag mig som en alien. Det är förmodligen bara jag själv som skapat den känslan för jag känner mig usel som nu lämnar derbyn ett tag eller för alltid. Men nästa helg ska jag till Malmö och kolla på en massa mer derby och i december hoppas jag på att syster får spela match mot Royals så det blir inte så lång paus från alltet egentligen. Jag ska bara finna min plats och jag tror att den är skrikandes på läktaren, inte på tracket eller i dörren.

Så det kändes ändå bra att stänga ner Facebook när min stream där till 90 procent handlar om derby. Jag pausar från det för jag orkar inte bli påmind varje dag om att det inte funkar för mig. Mina fötter funkar inte. Jag hade ont i fötterna konstant när jag försökte åka rullskridskor, nu gör de bara ont ibland. Det ser jag som en bra grej. Jag kan slåss istället. Eller yoga.

Jag var på antigravity-yoga i torsdags och det var helt fantastiskt. Och eftersom man ju hänger i taket använder man ju fötterna väldigt lite så det är liksom perfekt för mig. Det blir det mer av.

Hejdå dagboken!

Inga kommentarer: