måndag 17 november 2014

Helvetet

Är hemma från helgens bravader i Malmö. Derby hela helgen och på tåget fantiserade jag om att åka rullskridskor igen. Vi får se, det är bara jag själv som hindrar mig.

Så kom jag hem till hemmet som jag kallar det lilla helvetet, för trots att det är skönt att vara hemma igen så finns det inget som är så tråkigt som att mötas av dammråttor i hallen och diskberg i köket. Det är så jävla märkligt att sånt där inte sker när jag är borta en helg, att jag den enda kvällen jag är hemma på hela den här veckan ska ägna den åt hushållsarbete istället för kärlek och mys. Men jag antar att det är såhär det ska vara på något sätt, det hör till i tvåsamheten. Och givetvis har jag möjligheten att strunta i hushållsarbetet för det är ingen som tvingar mig, men det är så tråkigt att gå förbi den där dammråttan som ligger och stirrar på mig i hallen och F har lovat att ta disken, men det tar för lång tid innan han får tummen ur. Och strida tänker jag inte, jag bara gör.

Jag ligger just nu i sängen och samlar kraft. Ska byta väska och packa om för imorgon åker jag vidare till Dalarna. Onsdag ska jag spendera i Malung, torsdag i Mora och fredag i Leksand. Gör vad jag kan för att inte magen ska krascha dvs tänker inte så mycket på det.

Inga kommentarer: