fredag 7 november 2014

Storslagna planer

Som ni vet som som följer mig i annan media så är det match i Solnahallen på lördag och jag bestämde från början att jag inte ska vara där. Jag ska undvika den där stressen som förvisso är ganska kul, men som gör mig totalt utmattad. Jag har varit så trött hela hösten, men den här veckan har jag känt mig ganska normal. Jag har orkat ta tag i saker som legat i veckor. Igår pumpade jag cykeln som inte fått luft sedan någon gång förra sommaren. Jag bara gjorde det. En så liten grej som känts så tung alla andra dagar. Och rätt vad det är så beställer jag hudkrämen jag behöver och d-vitaminen. Jag håller på att tillfriskna från det där orkeslösa, den där degen i soffan som tycker att allt kan göras sen. Det är klart att det är skönt att leva utan krav på sig själv ett tag, men jag vill helst inte vara den som ingenting får gjort.

På lördag tar jag paus från Facebook,  det har hela tiden funnits med i min plan för att bli frisk så jag gör det trots att det just nu känns väldigt tråkigt. Jag inser mer och mer de fördelar som finns om jag tittar borttom det där surret som stressar mig. Men vi är påväg mot januari och då kommer det inte finnas en sekund över till något så banalt som Facebook.

Nu åker vi förvisso ut till landet ikväll, men jag kommer nog ändå att besöka Solnahallen imorgon. Jag har faktiskt köpt biljett för jag förväntar mig publikrekord. Tänk om det här blir gången då det blir fullsatt? Biljettförsäljningen tyder på att det blir mycket folk så slitet lönar sig. Det om något ger energi. Kom dit du också om du kan, det kommer att bli fantastiskt. Vi har de bästa kommentatorerna, lotteri, pausunderhållning med barn på rullskridskor och derby i världsklass. Ge det en chans, ingen har hittills ångrat sig. Biljetter finns på rollerderby.se.

Inga kommentarer: