torsdag 18 december 2014

Hjärnskadad

Jag läste ju nån artikel om att utbrändhet är som att bli hjärnskadad och att det är oklart om det går att bli återställd när man blivit hjärnskadad. Jag tänker mycket på det just nu. Jag jobbar mer än tio timmar varje dag och det känns som jag inte får någonting alls gjort. Hjärnan skrumpnar. Jag vill mest bara blunda.

I natt vaknade jag av en sur F som frågade om jag var vaken. Nej, jag tyckte att jag sov, men tydligen snurrade jag omkring så mycket att F inte kunde sova. Han flyttade ut på soffan och då blev jag klarvaken och kände hur den sena middagen snurrade runt i magen, halsen rev och jobbtankarna rullade in som mörka moln.

Det är märkligt att det nästan ändå blir som en drog. Jag längtar efter att få jobba. Jag längtar efter att få ta med mig datorn upp till Dalarna över jul och sitta och rensa i den överfulla mailkorgen när ingen annan jobbar. Det är ju bra att ha något att längta efter åtminstone. Tack för det.

Inga kommentarer: