tisdag 23 december 2014

Magi

Igår bytte F och jag julklappar så som vi alltid gör innan jag åker upp till Leksand. Det här är den konstigaste julen någonsin trots att det funnits jular som jag jobbat eller varit kvar i Sthlm ensam och sjuk är det här den konstigaste. Jag har ett hjärta som slår alldeles för fort och Fluffans pappa ligger på sjukhus vilket gör att F bär på en ständig sorg som mest gör honom tyst och den där tystnaden kan jag inte riktigt hantera. Jag pladdrar på om allt och ingenting. Vill egentligen inte åka någonstans, men jag vet att jag behöver komma bort för att kunna vila.

F frågade mig för en vecka sen om jag skulle bli ledsen om jag fick en julklapp han gjort själv, givetvis inte, svarade jag. Jag har panikshoppat alla möjliga ting till honom för att försöka klå det där med en egengjord julklapp, men det går såklart inte. Så vad var det då? Jo, en pytteliten linux-dator med handkontroll som jag kan koppla in i teven och spela alla tänkbara gamla Nintendo-spel på. Jag grät. Jag grät och sen spelade jag Bubble & Bobble och sa, bara en gång till, alldeles för många gånger.

Världens bästa F. Jag vet aldrig vad som händer i hans huvud, men jag tror minsann att han gillar mig. Att han förstår att det här var det finaste han kunde bygga till mig. Jag som trodde att jag hade allt jag någonsin kunde önska mig.

Inga kommentarer: