onsdag 3 december 2014

Tristess

Det tar 6 minuter att åka pendel mellan Sumpan och Karlberg. Det tar betydligt längre tid att ta Tvärbanan till Alvik och därefter tunnelbanan till St. Eriksplan. Men tid är inte av intresse just nu. Det som är av intresse just nu är att få börja morgonen utan att vandra i lämmeltåget  till pendeln och att slippa tackla sig fram genom kollektivtrafiken. Det slipper jag till stor del med den väg jag nu tar till jobbet, det är fantastiskt att jag har dessa valmöjligheter.

I måndags skulle jag åka från stan och fick panik på tunnelbanan och svettades och trodde att jag skulle kräkas och ville hoppa av och välja en annan väg hem, men insåg att det enda vägen var taxi. Det kan bli dyrt i längden att alltid behöva ha den här valfriheten till hands. Önskar mig vingar i julklapp samt en varm overall.

Inga kommentarer: