söndag 11 januari 2015

Galenskap

Jag tror för en stund att jag håller på att bli galen, men sen inser jag att det är för mycket Dr. Mario-spelande som har gjort att jag känner mig galen. Tankar flyger in och ut ur huvudet medan jag spelar och jag tänker att det kanske ändå är bäst att jag jobbar mest hela tiden för när de här tankarna kommer är det obehagligt. Jag har ännu inte klivit ur nattlinnet och när jag lagat frukost hugger det till i foten. Det är längesen det gjorde riktigt ont i foten så jag börjar gråta. Jag har glömt att det kan göra så ont. Jag har glömt hur foten kan begränsa mig. Och de galna tankarna som blandas med den onda foten får mig att vilja ge upp allt. Jag kommer inte på vad jag ska göra med mig själv. Kanske har jag alltid varit galen men nu finns det inte så mycket annat kvar än galenskapen.

Jag lever mig in i fantasin att jag är en vanlig människa. En sån som har barn och är gift. Är det det jag vill? Nej, jag vill inte ha barn för det är läskig värld där ute och om jag har barn får jag inte sova när jag vill och inte spela tv-spel när jag vill och hur ska jag kunna skydda dem mot allt ont? Jag tänker mig att jag flyttar till skogs, men inser att det är för tidigt. Jag behöver åka mer rullskridskor och slåss mer och det är inte säkert att jag kan göra det om jag bor i skogen.

Nej, jag kanske inte behöver göra så mycket just nu. Jag kanske bara behöver äta bra mat och träna massor och skratta och försöka att agera litegrann normalt så att jag inte blir galen. Låtsas att allt är i sin ordning.

2 kommentarer:

Anna Siirtola sa...

Jisses i helvete vad du kan spela tv-spel det första året som morsa. Särskilt om amningen funkar. Och gillar du att spela tv-spel så mkt kan du ju amma tills det är dags att börja förskoleklass!!

Limpy sa...

Hm, jag vet inte.. Hur blir ungen om den ska hänga på ens tutte tills den börjar i förskoleklass?