torsdag 1 januari 2015

Hejdå 2014

Det är första gången i mitt liv som jag med vemod lämnar ett år. Det borde inte göra varken till eller från, men det är det här med jämna fina år 2014. Delbart och vackert. 2015, inte alls lika snyggt. Jag får nu se fram emot 2016 istället. Det kommer att bli ett fantastiskt år. Och det är väl det med att de där jämna åren innehåller en himla massa skit som gör att det går att bättre se det fantastiska i vardagen.

2014 har på många sätt varit ett skitår. Vi började året med att mamman var sjuk och jag var så stressad över detta att all mat jag åt rann genom min kropp. Men så tog de bort en halvmeter av mammans tarm och sen var allt bra. Magi. Syster och jag var till Barcelona och BSTRDS vann. Jag drack Sangria med Bobo och Sandra på läktaren och sen var vi på efterfest på Las Ramblas och snurrade tröjorna över huvudet. Det var strand och hav, musik, skratt och rullskridskor. Under sommarsemestern åkte Fluffan och jag till Santorini och allt var nästan perfekt om man bortser från att vi måste ha fått hotellets mest knullade säng. Som vi skrattade. Vi åkte fyrhjuling och pekade på fiskar vi ville äta.  Så kom vi hem och Fluffans pappa blev sjuk och det är lite där vi är fortfarande.

Det har egentligen varit ett pissigt sista halvår men samtidigt så lugnt och fint. Jag har börjat kräva mindre av mig själv och andra. Fluffan och jag har haft det så lugnt och tryggt som man bara kan ha det. Vi har skrikit åt varandra utan att det har blivit någon större kaos. Vi har skrattat massor och ätit massor av god mat. Vi har pratat mycket om hus och brottats så mycket att grannarna borde tro att vi är galna.

Vi började 2015 med eld och dans och Fluffans kärlek. Åh, den ljuvaste av kärlekar. Vi fortsätter så antar jag.

Inga kommentarer: