måndag 16 februari 2015

Dagisbacillerna

Det här med att skaffa barn känns ännu mer avlägset när vi åker på semmelkalas med Fluffans gamla kompisar där det bara är vi och ett annat par som inte har barn. Det är sju olika dagisbaciller som flyger omkring i luften och alla vuxna pratar med jättehöga röster för att överrösta oväsendet från barnen. Jag försöker lyssna på dem, en och en i taget men blir hängandes någonstans utanför dit deras röster inte når. Jag funderar på om jag borde ta av mig tröjan för de pratar om att det är varmt. Jag funderar på hur alla är när de är fulla, det kan inte vara så stor skillnad mot nu, de är fulla, av semlor. De pratar föräldraledighet och om att vobba och så bostadspriser förstås. Alltid i Stockholm. När vi sätter oss i bilen säger Fluffan att det där var månadens sociala aktivitet. Jag mår illa. Jag mår illa hela kvällen och det går bara över när jag får ligga i ensamhet och äta chips och läsa.

Nästa månad ska vi på bröllop.

Inga kommentarer: