lördag 14 februari 2015

Magikern

Igår gick jag hem från jobbet och tänkte att den här helgen, den här helgen behöver jag faktiskt inte jobba. Oj så konstigt det kändes. Måste jag skaffa mig någon sorts hobby nu? Jag kanske borde börja åka rullskridskor igen, varför har jag inte anmält mig till Kortvasan, är det inte fasansfullt och jättetrist att vara hemma hela helgen och inte göra något alls? Jag kanske ska köpa ett Sats-kort, plantera saker, städa lägenheten jättenoga, sy den där kjolsäcken, läsa. Oj vad ingenting kändes meningsfullt när jag tänkte på det. Så slog alltså den helt vanliga fredagsdepressionen till. Men så tänkte jag på en magisk stund i mitt liv(en snöig afton i Dorking framför en öppen eld med en stout i min hand) och bestämde mig för att låtsas att hela livet är sådär magiskt, då kanske allt känns lite lite bättre. Och precis just du började pyttesmå snöflingor att glittra under gatlyktorna. Magi!

Så kom jag hem till Fluffan som hade diskat och som bjöd på bubbligt vin och jag lagade mat som tog alldeles för lång tid, men det gjorde inte så mycket för grundinställningen till livet stod på magi. Jag önskade att jag skulle få se på Disney-film och det fick jag medan Fluffan somnade ungefär efter hälften.

Nu har jag faktiskt jobbat en liten stund på morgonen, men mest för att kolla så att det faktiskt stämmer att jag nog inte behöver göra det så nu återstår bara uppdraget att göra även denna dag magisk.

Inga kommentarer: