fredag 6 februari 2015

Minisemester

Ikväll var Fluffarn och jag på teater med Matilda gör vi fick det i födelsedagspresent förra helgen.

Jag var skittrött för jag har ätit värktabletter hela veckan och satt ute hos kund fram till halv nio igår och idag var alla som kan kallas för chef på jobbet inte där så jag har lekt lill-chef hela dagen och styrt och ställt och jag tror det gick ganska bra för jag kliver in i en teater-roll när jag lill-chefar och tycker att det är ganska kul och kul är ju bra. Men hursomhelst, vi åkte till söder och åt indiskt och gick på teater och jag glömde jobbet i en hel timme innan jag chockades av insikten att jag inte tänkt på jobbet på en hel timme och då kunde jag inte sluta tänka på hur härligt det var att inte tänka på jobbet. Som en liten liten semester. Fantastiskt.

När vi åkte hem insåg jag att jag inte varit på söder sen innan jul. Jag har knappt varit på andra ställen än hemma och på jobbet den senaste månaden. Jag går samma vägar varje dag, ibland tar jag någon ny gata som omväg för att se något nytt. Idag märkte jag att det börjar bli ljust.

Inga kommentarer: