söndag 22 mars 2015

Dra åt helvete

När jag kommer hem efter tågresan tillbaka till stan är jag hungrig och trött. Det visar sig att Fluffan också är hungrig och trött och efter att jag lackat på honom eftersom jag tycker att han är otrevlig, jag skiter i atta han är sjuk, ber han mig dra åt helvete varpå jag säger tack detsamma. Åh så skönt det känns. Det känns som jag vunnit för jag är lugn och han smäller i sovrumsdörren så att skivorna på väggen i arbetsrummet regnar ner över hans skrivbord. Jag har vunnit, men gråter ändå en skvätt när jag funderar på hur livet skulle te sig om jag drog åt helvete på rikrigt.

Sen blir vi vänner igen, speciellt efter att vi båda har fått mat och lite glass i magen och jag älskar honom ännu lite mer eftersom vi kan skrika åt varandra och sen bli vänner igen på kort tid och fnissa åt vad hungern ställer till det.

Inga kommentarer: