torsdag 2 april 2015

Duvbajs

Jag går till jobbet på tisdagen trots att knäna gör ont. Jag blöder näsblod I duschen. Jag tror mig tappa en öronplupp inne på apoteket men hittar den i matlådepåsen och jublar nästan högt på pendeltågsperrongen. Nästan under St. Eriksbron ligger en duva uppsliten utan huvud med bajs bredvid kroppen. Jag vill fota men gör det inte för jag förstår inte vad det är jag ser. Under St. Eriksbron sover numera uteliggarna i två små lastbilar som parkerade där.

Jag hostar på jobbet. Jag skäms för jag äckelhostar, men jag är gladare på jobbet än hemma. Jag har ont i knäna på onsdagen också. Idag säger två av mina kollegor att de har känningar i halsen. Jag skäms litegrann, men tänker att det är nästan ingen som vågar vara hemma längre än en vecka, jag kanske aldrig hade kommit tillbaka om jag inte gått tillbaka på tisdagen.

Jag har fortfarande ont i knäna, men går på stan och köper en blommig keps för att försöka göra mig själv glad. Egentligen vill jag köpa lego.

Inga kommentarer: