lördag 4 april 2015

Teven då?

För en gångs skull hamnar vi alla runt köksbordet hos mina föräldrar istället för framför teven och pratar om svåra saker utan att bli osams. Fluffan sitter där och är klok och saklig precis så som jag älskar att han är och vi dricker kanske lite för mycket vin. Sen går alla och lägger sig så vi promenerar runt byn och pratar om vad som är jämställdhet medan Fluffan ler mot mig.

Som kontrast till allt det lyckliga så vaknar jag med ena ögat helt igengeggat. Vi går på loppis och Fluffan hittar en tavla på jungfru Maria som jag inte riktigt kan avgöra om han vill ha på riktigt. Han får den inte. Sen åker vi tillbaka till stan och lyssnar på en podcast som räcker nästan hela vägen. Jag vill mest bara sova så att ögat blir bra. Jävla sjukdomskropp.

Inga kommentarer: