måndag 4 maj 2015

Båtliv

Jag mår bra. Därmed inte sagt att alla runtomkring mig mår helt hundra. Vill att mamma ska flytta till Stockholm just nu, men det är klart att hon inte vill det. Jag vill mest bara bli av med känslan av att lämna föräldrarna ensamma i Dalarna när de börjar bli gamla och klena. Jag vill inte flytta upp till inskränkthet, så de kan väl flytta hit till oss istället tänker jag, det är väl inte supermycket bättre, men det skulle kännas bättre för mig att ha dem närmre.

Igår la vi i segelbåten vi ska låna i sommar. Det gick väldigt smidigt, konstigt nog, trots att varken Fluffan eller jag monterat någon mast på segelbåt förut. Sams var vi också, jag tror vi har odlat fram en hel del respekt under det senaste året.

Jag loggade in på Facebook i torsdags och tycker hittills att det varken gör från eller till. Kanske stannar jag kvar, kanske stannar jag inte kvar.

På jobbet är det kul nästan varje dag med de här nya arbetskamraterna som jag kommer allt närmare. Vi fick ytterligare en ny kollega idag, det är såklart svårt att säga efter en enda dag, men jag gillade henne. Jag behöver fundera ut vad jag vill med jobbet, vem jag vill vara på jobbet, det är bara att jag bestämmer mig.

Idag åt jag lunch på Cajsa Warg tillsammans med en främmande äldre dam. Jag var ensam, jag behöver ibland äta lunch ensam, men just idag hamnade jag vid samma bord som en främling som filosofiskt berättade för mig om hur hon tror att det är att se världen från ett litet barns perspektiv. Sen åkte jag till polisen för att skaffa nytt pass.

Inga kommentarer: