söndag 24 maj 2015

Man röker den i munnen

Det här med att det ska användas hashtags när det är möhippor och svensexor och sen har varenda jävel låsta konton. Meningslösheten. Jag som sitter hemma i ensamheten och tänker att jag ska vara med på ett litet hörn ändå eftersom jag är för feg för att umgås med ett gäng fulla främlingar i kärlekens namn. Men icke, inte ens Fluffan instagrammar. Instagram visar bara upp de vanliga blurriga helgkvälls-bilderna och sen 10 bilder på raken tagna på en teve där Måns Slemröv(jag har inget emot Måns, jag gillar bara att hitta på smeknamn) visar sina halsmandlar. Eftersom jag inte kan följa med kring vad som händer på andra platser i stan kan jag inte sova utan ligger vaken när Fluffan kommer hem och känner först då att kroppen går in i sov-läge.

Hur gör förresten människor med svensexor och möhippor där de inte känner någon? Går man bara på dem, finner sig i att allt är nytt och läskigt och bara finner sig i det hela. Jag är alldeles för feg. Senaste möhippan skolkade jag ett par timmar ifrån när själva aktiviteterna skulle ske, möhippan igår skolkade jag helt och hållet ifrån. Vågar inte uttala mig om kommande möhippor eftersom det här är internet och någon av mina tio läsare kanske skvallrar. Inför kommande möhippor kommer jag vara en besserwisser och informera om meningslösheten i att använda hashtags när alla har låsta instagram-konton.

Paragraf-ryttarsystrarna kallar vi oss, syster och jag. Kan kanske berätta mer om det en annan gång, har ett väldigt stort skrivsug just nu, men skulle nog behöva en ny och pigg dator. Kanske...

Inga kommentarer: