tisdag 5 maj 2015

Missfoster

Känslan av att det är något fel på mig, att inte veta hur jag ska bete mig för att det ska bli rätt. En oro som helst plötsligt blir så påtaglig att jag blir helt trött. Så trött att jag håller på att somna vid skrivbordet på jobbet med ansiktet lutat i händerna. Det glada och positiva som igår var så påtagligt att jag lyckades träna hemma är idag fullkomligt bortblåst. Jag vill krypa in under täcket igen och inte komma ut förrän livet utanför är snällare. Lättare. 

Vad finns det för medicin mot detta? Likväl som vi tar värktabletter när det gör ont någonstans borde det väl finnas andra tabletter att ta när världen känns ondskefull? Är det lyckopiller som behövs? Men de behövs ju inte varje dag. Som ett abortpiller kanske, som man tar bara ibland när det verkligen behövs. Ett akutlyckopiller. 

2 kommentarer:

Morran sa...

Låter som typ extacy

Limpy sa...

Hej Morran! Har inte ecstacy några biverkningar?