onsdag 27 maj 2015

Stockholmsk midsommar

För andra gången i mitt liv ska jag spendera en midsommarafton på annan plats än i Leksand. Första gången vara 2001 när jag hade blivit bortförd till Rhodos av något sorts Erasmus-stipendium. Det gick oväntat bra. Jag umgicks med en finsk tjej som hette Marika, åt chips och drack något som jag minns som rödvin, men det kan lika gärna ha varit saft. Jag drack väldigt lite alkohol när jag vara 19 år. Kanske också vara därför jag vägde 55 kilo när jag kom hem trots att jag mestadels hade levt på chips, glass och grekisk sallad.

I år ska det alltså firas midsommar i Roslagen med Fluffans familj och jag tänker att det kan väl också bli bra. Jag kan bära leksandsdräkt och krans även i Roslagen. Inga problem! Men jag kommer kanske det där nationalromantiska som är nästintill lite äckligt. Det ska bli spännande.

Inga kommentarer: