onsdag 24 juni 2015

Dödstristess

Det är alltså fyra dagar kvar innan jag går på semester och jag har liksom sagt ifrån mig allt, allt, allt så det finns ungefär inget kvar att göra här på jobbet förutom att skriva några olika skittrista dokument, så nu håller jag på att tråka ihop. Vill inte klaga på vädret, men om det hade varit fint väder hade jag med glädje gått ut och lagt mig på en brygga och läst. Nu är det inte fint väder, det är så grått så jag kan inte ens brodera när jag sitter inomhus för jag ser inte vad jag håller på med. Ska köpa en broderilampa, men det kommer inte att ske förrän om ungefär en och en halv vecka så fram till dess sitter jag i skiten med det där broderandet.

Igår såg jag klart på Orange is the new black också så nu vet jag inte alls vad jag ska göra inomhus. Läsa kan förstås kanske gå och idag ska jag lära mig själv att laga älgskavsgryta, tänker mig att det kan få bli en paradrätt så att vi kan tömma frysen någon gång och få bort den där isen som konstant fryser fast i det översta facket och förhindrar hanteringen av is på ett mycket irriterande sätt.

Tänker att en bästis vore praktiskt att ha, en sån som drar en ut på äventyr när tristessen slår alldeles för hårt. Jag skulle t.ex kunna tänka mig att gå på Grönan idag trots att det regnar eller dricka te i någons soffa och prata lite om ditt och datt.

Fluffan föreslog bikramyoga, jag tänkte att det kanske vore bra, men känner att det kan bli tungt att göra mitt på dagen, men vad vet jag, det hela är förmodligen bara bortförklaringar, jag ska fundera på om det känns bra att gå på bikramyoga imorgon kanske. Vi får se, vi får se.

Inga kommentarer: