tisdag 30 juni 2015

Påfåglar mig

Har gått på semester. Åker tåg till Leksand i leksandsdräkt och svettas i den smutsiga dräkten som nu ska hem till min mor så att hon får proffstvätta den för jag vågar inte göra det själv.
Moster, mamma och jag ska på Bingsjöstämman imorgon och jag tänker på den förvirring och spretighet som på sista tiden har blivit värre i min kropp. Jag längtar så mycket efter att åka rullskridskor, efter att få slåss. Nina och jag letar replokal till trumsetet jag fått från jobbet, jag försöker brodera ett tupphalskläde, vill gå på fotboll, längtar efter att få åka bergochdalbanor, vill. Ska segla.
Vad är det här? En identitetskris eller bara livet som händer för mycket och allt på en och samma gång? Skulle kunna tänka mig en sak. Åka rullskridskor, men när det går så dåligt så gör jag allt möjligt annat istället. Kan det vara så? Spelar candy crush för att fokusera på enda grej.

Inga kommentarer: