torsdag 30 juli 2015

Bokrecension

Jag har läst Magical Thinking av Augusten Burroughs.

Jag brukar ju inte skriva bokrecensioner, jag kan säga om jag tyckte att en bok var bra eller dålig, men sen så vill jag inte uttala mig längre. Olika människor tycker olika saker. Det här är inte en bokrecension så mycket.

Jag tyckte inte om Magical Thinking, kanske var det fel tid i livet att läsa den, jag tyckte att det var som att se på en halvmedioker sitcom medan jag broderar. Jag fnissade två gånger. Magical Thinking handlar om Augusten Burroughs liv, inget speciellt alls med det, Augusten är bra på att berätta om sina sjuka tankar, men jag tyckte inget var speciellt häpnadsväckande. Jag tyckte att Lena Dunhams Not that kind of girl var roligare, kanske för att igenkänningsfaktorn är större med Lena än med Augusten som som visserligen också har någon sorts kroppspanik, men jag lär mig ingenting, det finns ingenting som jag kan ta med mig från boken ut i livet.

När jag behöver en bra bok att läsa så uppsöker jag Linn och kollar vad hon tycker att jag ska läsa, eller inte läsa. Hittills har alla tips varit bra, i det här inlägget skriver Linn att Magical Thinking och Socks are not enough är de roligaste böckerna. Jag fullkomligt ÄLSKAR Socks are not enough, kanske var därför förväntningarna på Magical Thinking lite för höga. Kanske. (OBS! vet att Linn inte var förtjust i Not that kind of girl, så helt blint kan jag kanske inte följa boktipsen från Linn. Hej Linn, om du läser det här, jag gillar dina boktips en massa, tack för allt bra du tipsar om, och allt dåligt. Kram!)

Så, slutsats: om du vill skratta asmycket läser du Socks are not enough och om du inte vill skratta så mycket läser du Magical Thinking. Och om du inte läst Not that kind of girl så tycker jag att du ska läsa den och tycka att den är skit eller tårtbit.

Nu ska jag läsa Kära Liv och Caroline, jag har redan läst ett par sidor och älskar redan, synd att den här semestern bara har två dagar kvar.