måndag 13 juli 2015

Lista

Testar den här lilla listan som jag fann hos Maria.

Beroende av: Vatten

Vad behöver du mest just nu? Känna att det är ok att inte göra en massa spännande saker på semestern.

Vad tror folk om dig? Jag vet faktiskt inte riktigt. Kanske att jag mest är gullig och snäll och pysslig.

Stämmer det? Det stämmer väl, men jag är också bra på att säga klumpiga och elaka saker utan att tänka mig för.

Vad får du ofta komplimanger för? Mitt hår. Att jag är snäll och smart/klok/intelligent/uppfinningsrik. 

Brukar du ofta skratta för dig själv? Ofta vet jag inte, men det händer.

Vad står det i ditt senast inkomna sms? "Puss-emoji Jaaaa! Vi kommer hem på tisdag kväll! Du är jättevälkommen! Vi kan väl höras och bestämma dag/tid! Kram" Bestämmer träff med kollega som är mammaledig, ska åka till henne i veckan, det blir fantastiskt, ska terapi-prata så himla mycket. 

Nästa mål i ditt liv: Bli en fit MMA-tjej typ, är så himla himla sugen på att slåss och brottas en massa.

Hur svarar du i telefon? Hej hej! eller Linnea!

Vem ringde dig senast? Fluffan ville kolla så att jag åt lunch när han var ute och gjorde ärenden. 

Antal timmar sömn i natt? 7,5. Det är standard, sen vill magen gå på toa.

Hur känner du dig just nu? Seg. Längtar efter att Fluffan ska åka på sin Belgien-roadtrip så att jag får vara ensam i fyra dagar och göra lite som jag vill

Vanligaste färgen på dina kläder? Svart. Det blir så bara, är ju egentligen ingen svart person, men försöker att göra ett seriöst intryck ibland och då blir det svart.

Favoritdryck på morgonen? Vatten.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Mellan tio och elva om jag ska jobba. Kring midnatt när jag är ledig.

Är du blyg? Inte blyg egentligen, men jag tycker inte om att kallprata, jag vet inte riktigt hur det går till så då är jag tyst och då framstår som blyg. Det kanske är samma sak, att inte förstå kallprat, är det samma sak som att vara blyg?

Sysslar du med någon idrott? Nja.. alltså jag köra ju lite Budo och boxning och åker rullskridskor i mina drömmar, men jag kan ändå inte säga att jag sysslar med någon idrott.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Javisst.

Har du några smeknamn? Linnet säger Towe, annars har jag inte så mycket till smeknamn just nu.

Har du kyssts i regnet? Ja, det har nog hänt.


1 kommentar:

Honey sa...

Nej, att inte förstå/gilla/kunna kallprata behöver inte alls vara samma sak som att vara blyg, det är ett introvert drag. Jag är likadan. Det var så himla skönt när jag insåg att nä, jag är inte blyg och jag ska sluta lyssna på folk som säger så till mig (för jag kände mig aldrig blyg). Jag är introvert.