måndag 13 juli 2015

Pang i bygget

Fluffan och jag stretchar. Eller Fluffan gör armhävningar med klapp och jag stretchar. Har delat på en flaska rött och ätit torsk som far dragit upp utanför Lofoten.

Tidigare idag när Fluffan gjorde armhävningar blev jag sur och hörde något i hans ficka som slog mot golvet och frågade om det var hans penis. Fluffan blev röd i ansiktet av skratt men lyckades ändå göra klart sina 25 helt perfekta armhävningar.

Nu på kvällen foamrollar jag mina lats och vi undersöker rörlighet före och efter. När vi mätt skillnaden ska vi göra high five varpå jag istället slår till en av trumsetets cymbaler så att vi viker oss i skratt.

Fluffan påminner mig om bröllopets höjdpunkt i lördags när jag kliver ut på brokvisten på hembygdsgården i Orsa och lägger handen på en solvarm plåt och bränner mig, nyser och trampar på det trasiga trappsteget och snubblar ut på grusplanen. Helt nykter. Jag som brukar likna modern vi Papphammar, borde sluta med det, jag är ganska bra på klantighet på egen hand. Det här hände aldrig innan jag blev trettio.

Inga kommentarer: