torsdag 30 juli 2015

Syster Kanin

Igår när vi kom hem från landet spelade Fluffan datorspel i ungefär åtta timmar medan jag låg på soffan. De fyra första timmarna stirrade jag mest ut på regnet. Sen började jag tänka på att jag skulle ha kalas och tänkte på att jag borde städa. Passerade min nya broderilampa med förstoring och stoppade i sladden och tände den. Var genast tvungen att pröva den och blev skitlycklig över att jag inte behövde kisa för att se vad jag höll på med. Det fina tygets väv uppenbarade sig helt fantastiskt fint framför mig tillsammans med mina torra sommarhänder. Testade att brodera litegrann och kände mig genomlycklig en stund innan Fluffan tyckte att jag skulle komma till bordet och få mat. Känner mig som ett litet barn som inte vill sluta leka när Fluffan har lagat mat och jag bara kan gå och sätta mig till bords och får allt serverat.

Precis när jag satte mig kom jag på att det fanns en möjlighet att jag kunde ha fått brev från min brevvän, jag skrev till brevvännen för två veckor sedan och om brevvännen varit snabb kunde ja ju ha fått svar, så jag frågade om lov att få gå och hämta posten och så gick jag ner till postfacket och återvände med ett kuvert som det stod S. Kanin på. YAY, utropade Fluffan, pysselbrev, kvällen är räddad. Det är fint att han kan glädjas med mig trots att han inte kommer att få läsa brevet. 

Jag började svara på brevet redan under kvällen, men kände att jag liksom bara skrev och skrev och kommer inte riktigt någonstans för jag har saknat så mycket att skriva på papper, eller skriva överhuvudtaget, att låta hjärnan bara vandra fritt och skriva det som kommer till mig, det var så den här bloggen fungerade förut. Så jag hoppades på att kunna låta hjärnan vandra lite fritt här på morgonen innan jag återupptar brevskrivandet så att min kära brevvän inte får en hel bok till sig. Då får jag förmodligen aldrig något svar.

Jag rekommenderar pappersbrev. Det räcker litegrann med att bara skriva hej hur mår du? så har den andra personen helt fria tyglar att på tio sidor eller fler berätta om hur den mår. Jag älskar pappersbrev, jag älskar att läsa pappersbrev och skriva pappersbrev. Är detta ett hipstrigt uttalande?

Inga kommentarer: